Ikan Bilis Goreng bersama Jeruk Lobak

Salam sejahtera..lama tak berkongsi resepi mudah.   Kali ni nak share resepi orang bujang katanya..ikan bilis goreng bersama jeruk lobak.  Sedap dimakan bersama bubur nasi atau nasi panas-panas..maaf yoo, foto tak berapa jelas..almaklum lah kita guna kamera hengpong yang dah tak wujud lagi di zaman serba canggih ni..huehuehuee!!..boleh hantar gi muzium..


Segenggam ikan bilis – saya pilih ikan bilis putih dan saiz kecil
4 tangkai cili - dihiris
1 tin pickled lettuce
1 biji bawang besar - dihiris
Bahan perasa secukupnya
1.Asingkan jeruk lobak dari airnya dan hiris nipis-nipis.
2.Goreng ikan bilis hingga garing, kemudian masukkan cili hiris dan bawang, gaul rata.
3.Masukkan hirisan jeruk lobak dan sedikit bahan perasa, gaul,biarkan sekejap dan hidangkan.


6 ulasan:

  1. makan ngan nasi panas sedap sangat ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hidangan simple cam ni mmg sedap mkn dengan nasi,kan RR

      Padam
  2. kitani jeruk lobaktu reti makan ngan buburjer.. ha.. ha..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kwang3x..apa kata goreng ngan ikan bilis dgn cili padi..fuyooo!!..lagi sedap tu CZ

      Padam
  3. Dah lama tak jumpa lobak jeruk ni. Dulu masa kecik2 mak selalu beli lobak jeruk, masak dengan ikan bilis goreng dan bawang, letak lada sikit...rasanya yang ranggup tu jadi pembuka selera.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu DP..zaman SB kecik2 dulu pon mak SB ada buat lauk simple cam ni..

      Padam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih