Bahan perapan ayam panggang




Tengok betul2 ayam panggang itu..boleh bikin lapar dibuatnya.  Bahan perapan ayam panggang ni mudah sangat nak disediakan..yang penting kena rajin memanggang ye awak!!..Tak mo merapu lebih, jum kita memanggang..!!
 
1 inci halia - dihiris
1 sudu makan serbuk cili
½ sudu makan jintan manis
1 sudu teh serbuk kunyit
½ sudu teh jintan putih
½ sudu teh biji ketumbar
½ sudu teh garam
3-4 sudu teh gula – ikut citarasa anda
1 batang serai – dihiris

1. Kisar halus kesemua bahan-bahan diatas dan bolehlah di lumurkan pada daging ayam. Perap sekurang-kurangnya 20 minit sebelum dipanggang.




6 ulasan:

  1. tengok pun dah tahu kesedapannya.....tak yah beli ayam kenny rogers or ayamas lagi lepas ni. boleh la buat sendiri. jimat dan berkhasiat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau DP dah expert, boleh bukak gerai lagi, kan..

      Padam
    2. nak bukak gerai, ntah bila la nak jualnya Sue Bee...setakat makan sendiri je boleh la. Saya ni kurang yakin apa yang saya masak. Kalau saya makan rasa macam dah ok semua, tapi kalau org lain rasa mungkin ada kurang perasanya.

      Padam
    3. betul tu DP..terasa sedap kat tekak kita, blum tentu lagi memenuhi rasa tekak orang lain,kan..hrrmm

      Padam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih