Jagung Kukus



Lagi resepi mudah untuk snek waktu petang..jagung manis Ligo dalam tin.  Biasanya kalau kat luar, penjaja jual dengan harga RM2.00++ secawan untuk jagung kukus.  Kenapa nak bazir duit dengan benda yang kita boleh buat kat dapur sendiri?

ligo
Buttercup dah cair..tak kelihatan..huehuehue!!!..

1 tin Jagung Ligo – toskan dan buang sirap
2-3 sudu Buttercup – guna mentega pon boleh
Secubit garam

1.      Sediakan pengukus, kukus jagung Ligo hingga betul-betul panas.
2.    Masukkan Buttercup atau mentega, kacau rata. Taburkan secubit garam dan hidangkan panas-panas.
Brand yang sedap..lain punya tak tau lah camana


7 ulasan:

  1. buatkan untuk Farah satu boleh Cik Sue Bee? Yummylicious dan teringin pulak tiba2...

    BalasPadam
    Balasan
    1. satu jerr?..mana cukup..satu tin jagung Ligo tuh bercawan-cawan kita boleh buat..hihi..

      Padam
  2. Sedap nya jagung..
    selalu beli jak Sue..1 cup rm3..mahal kan?
    pasni mo buat sndiri lah..ikut resepi Sue ni...:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya suka bubuh butter byk2..sedap lemak berkrim..hihi..tapi garam skit je cukup..ank2 paling suka snek mcm ni kalau minum petang..

      Padam
  3. Balasan
    1. best untuk minum ptg sambil lepak nengok tv..

      Padam
  4. tambah dgn susu pekat sikit mmg sedap

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih