Bahan salutan untuk ayam goreng



ayam goreng
menyelerakan sungguh
bahan salutan


Mudah sangat buat salutan ayam goreng yang rangup, sedap dan anak-anak pasti berselera makan..Selamat mencuba!!

5 sudu makan tepung gandum
5 sudu makan breadcrumbs
½ sudu teh garam
Sedikit serbuk lada putih
1 sudu teh serbuk cili

1.       Gaul kesemua bahan di atas hingga sebati.
2.       Bersihkan potongan ayam, toskan hingga kering air.
3.       Pecahkan sebiji telur, pukul sedikit dan gaulkan ke dalam ayam.
4.       Salut ayam dengan bahan salutan yang telah dicampur tadi.
5.       Gorengkan hingga kuning keemasan, angkat dan toskan minyak.
Seeloknya guna daging ayam bahagian dada dan hiris nipis sedikit. Setelah disalut, ayam bersalut ni boleh letak dalam freezer kalau tak digoreng terus.

6 ulasan:

  1. assalam,

    bagus ni , menjimatkan...bolih buat siap2 simpan dlm peti ais...terima kasih sue...

    BalasPadam
    Balasan
    1. akak, yang ni kena masuk bahagian freezer, baru tahan..

      Padam
  2. Lieya dah salin resepi...nak cube lah...anak2 mesti suke ni....

    BalasPadam
    Balasan
    1. haruslah dicuba resepinya,dik..mmg sedap tu..

      Padam
  3. Pandailah Sue buat. Good idea kakak nak ikut cara ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. thanks,.salutan telur tu jgn basah sgt nanti bahan salutan akan berketul-ketul.

      Padam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih