Setengah sudu teh



Entry lepas cakap tentang sudu makan..kali ni  sudu teh pulak. Kenal sudu teh? Saiznya lebih kecil dari sudu makan. Sudu teh yang Sue Bee nak perkatakan kali ni sudu teh khas untuk menyukat bahan-bahan.  Kalau di tengok dalam resepi kek dan biskut (terutamanya la..) banyak menyebut setengah sudu teh bahan penaik ke, setengah sudu teh garam, setengah sudu teh bread improver dan macam2 lagi lah..Contoh termudah untuk memahami istilah setengah sudu teh yang dimaksudkan adalah seperti dibawah ni.. 
sudu teh

Tak kan la tengok foto pon masih tak faham lagi..hihihi.. Kalau anda dah mahir dan arif dengan sukatan begini, tentu tiada masalah jika menggunakan sudu teh biasa yang kita gunakan seharian,kan..Tahniah!! Sue Bee belum pon mahir sangat sebab tu la lebih selesa jika menggunakan sudu sukatan khas setiap kali nak masak kek, biskut atau pastry. Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih