Ubi Manis Panggang



bbq,ubi panggang

Menu paling popular dalam komik Dr. Slump.  Sapa yang penah atau minat baca komik Dr. Slump pasti tahu menu kegemaran dorang ni,kan.  Macamana nak buat ubi manis panggang ?.. Mudah saja..Tengok apa yang Sue Bee buat dengan sweet potato kat bawah ni.. 


bbq,ubi panggang

Memang betul-betul sedap dengan aroma kulit hangusnya tu dan bau arang lagi.. Abaikan rupa luarannya yang hangit tu, ya.  Isi sweet potato panggang ni empuk dan sedap.

bbq

 Pastikan anda bungkus menggunakan foil sebelum di hantar ke dalam arang panas berapi tu.  Kalau guna daun pisang, rasanya tak sesuai sebab ianya mudah hangus gitu. Cara mudah supaya ubi cepat masak, kita letak atas arang saja..dawai pemanggang tak diperlukan di sini, okey..hahahaaa!!! Sedap dan enak lorrhhh!!..
ubi panggang
 Koleksi komik kegemaran..boleh senyum sorang-sorang dibuatnya..

4 ulasan:

  1. Dulu masa kecik2 selalu makan ubi pangang..sedap. sebab dulu2 nak dapatkan minyak masak susah. Sekarang bila dah dewasa ni tak pernah jumpa dah ubi bakar ni. Sekarang makan ubi goreng atau rebus je

    BalasPadam
    Balasan
    1. ingat balik nostalgia kecik2 dulu kalau makan ubi panggang ni,kan..anak2 tak merasa mkn ubi panggang dah

      Padam
  2. Zaman dah moden sekarang. Bagi anak makan ubi rebus pun diaorg tak nak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. citarasa anak2 sekarang lebih tinggi,DP..tengok pon tidak kalau kita rebus ubi..

      Padam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih