Kristal Jeli Nona

Meh sini tengok resepi masakan mudah dari dapur Sue Bee.. (dah namanya resepi masakan mudah,kann).. kita buat kristal jeli..paling senang, beli saja yang dalam paket atau kotak jenama Nona..
jelly,jeli nona
Sepaket kristal jeli larut, dapat 8 gelas kecik..
 Sue Bee guna brand Nona, tau..perisa limau. Tu dia siap ada price tag lagi..ihihi..tak malu. Cara buat kristal jeli ni senang saja.. hanya campurkan 400ml air dengan serbuk kristal jeli dan didihkan hingga hancur. Masukkan ke dalam bekas comel macam kat atas tu. Masukkan ke dalam peti sejuk, biar mengeras dan boleh lah dihidangkan.  Sue Bee guna bekas comel kecik-kecik, senang anak-anak nak makan, tak perlu potong bagai.. Sekian.
brand nona

4 ulasan:

  1. wahhhh...memang senang mo buat ni sue...nti mo try jugak lah...:).

    BalasPadam
    Balasan
    1. resepinya ada print kat belakang kotak tu..kihkihkih..senang bha..

      Padam
  2. kadang tu buat jelly gini anak anak tak makan sangat SB...tu yg langsung malas nak buat hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. selera anak2 ni kekadang kita sendiri pon bingung jugak,kan.ni pon sbb lama sangat tak mkn jelly..tetiba hangin nak makan datang..

      Padam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih