Rebung Masak Lemak

Masakan sayur masak mudah dari dapur Sue  Bee hari ni..rebung masak lemak. Sangat simple..Sue Bee guna rebung jeruk dan santan kotak jerr. Kita tengok bahan nya ni..
1 tin jeruk rebung (buang air sirap dan potong nipis)
1 kotak kecil santan
1 sudu teh cili giling Adabi
Sedikit serbuk kunyit
Garam secukupnya
Semua bahan kat atas taruk dalam periuk, tambah sikit air saja. Masak hingga mendidih.

8 ulasan:

  1. Balasan
    1. mmg sedap kalau makan dengan nasik panas

      Padam
  2. sedapnya rebung..lama tak makan ni sue...
    mcm sini susah dah nak cari rebung lah sue...

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak da rebung fresh, ikut cam SB..guna rebung tin jeerr.. (pohon buluh bertimbun belakang rumah..)..hahahaa!!!..

      Padam
  3. Rindu la makan rebung...

    Saya kan sue.. suka makan rebung masak cili kering masakan kakak saya. Saya tak terror masak rebung cili kering. Kalau saya masak pun mesti dgn santan +ikan masin.. sesetengah org campur dgn sayur pucuk manis kan..


    Nong andy.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu Nong..campur dengan sayur pucuk manis pon sedap..penah buat dulu-dulu..

      Padam
  4. sy tak pernah masak rebung..dulu tak reti pun mkn..tp pernah cuba makan pajeri rebung kt umah mebe lama dulu..smp skang dok tebayang kesedapannya

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak penah SB mkn pajeri rebung..ada rupanya..hihi..ok kita boleh try buat la lepas ni PK..

      Padam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih