Sotong Masak Lada Hitam



Salam bertemu kembali..lama tak update resepi masakan mudah.  Asyik-asyik yang keluar entri..benda merapu saja..heheheee...!! Resepi masakan sotong kali ni paling mudah anda sediakan sebab resepi ni Sue Bee guna perencah nasi goreng, tau.. Tak caya??..tengok perencah nasi goreng apa yang Sue Bee guna untuk resepi ini...dia buat lagi dahhhhh!!!.. hahahaaa!!!..
masakan sotong
Jangan dok ingat kita tak boleh olah resepi dari perencah nasi goreng.  Kalau anda berani cuba, boleh gantikan sotong dengan daging lembu atau ayam.  Simple sangat-sangat dan menjimatkan masa.. Tapi haruslah diingati ya,..perencah nasi goreng lada hitam ala warung Maggi ni agak masin, jadi guna separuh paket saja sudah mencukupi..

perencah nasi goreng lada hitam maggi
taaadaaaa!!!..memang sedap dan sesuai dengan anak tekak Sue Bee
2 ekor sotong frozen (di potong nipis) / sotong segar pon boleh
5-6 helai bak choy
½ sudu teh lada hitam kisar
Seulas bawang putih – ditumbuk
1 paket Perencah Nasi Goreng Lada hitam ala warung Maggi (Guna separuh saja dah cukup)

Cara-cara
1.       Panaskan minyak, tumis bawang putih hingga wangi. 
2.       Kemudian masukkan sotong,  taburkan perencah nasi goreng lada hitam ala warung Maggi dan lada hitam kisar. Gaul sebati hingga sotong masak.
3.       Masukkan potongan bak choy, gaul-gaul kejap kemudian bolehlah diangkat dan hidangkan.

4 ulasan:

  1. wahhh.. sotong itu sedapp sue... oh nanti nak cuba juga guna perencah ni lah sue.. mcm belum pernah jumpa di sini...

    BalasPadam
    Balasan
    1. haruslah dicuba resepinya..carik kat supermarket tentu ada jumpa kelak..

      Padam
  2. wahh.. thanks utk idea ni~ menarik!

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih