Mengimbau kenangan

Salam sejahtera..Ni nak kongsi foto-foto yang Sue Bee ambil masa melawat Toys Museum yang berdekatan dengan Street Art. Memang klasik lah benda-benda kat situ. Hinggakan terasa balik zaman bebudak lagi bila tengok barangan dulu-dulu dipamerkan dan sekarang tiada lagi di pasaran.  Memang klasik dan terasa sangat dah tuanya daku ..muahahaaa!!!..
ahaaa!!!..sempat minum susu ni masa kecik dulu..siap ada iklan tv lagi masa tu
Aiyooo!!.. Ni lagi satu..Dumex versi lama..sekarang ni ntah apa-apa lah namanya..Yang ni daku tak sempat merasa sebab dulu-dulu, mak buat bubur nasi..tak da makanan segera luntuk budak lagi..
Kakak-kakak, abang-abang sekalian, kenal tak minuman botol kaca ni?..Serius sedapp..Ada sebotol Coca Cola siap ada isinya lagi yang masih belum terusik terpamer kat muzium ni.  Zaman daku kecik-kecik dulu, dapat minum sebotol air macam ni,memang dah puas hati. Kekadang tu penutup botol di jadikan mainan.
Percaya atau tidak..semua mainan yang ada dalam tu semua diperbuat daripada besi seketul..hahaaa!!..Ada yang telah berkarat, ada yang masih tercalit tanah..tapi itu pon sudah cukup mengimbau kenangan daku masa dulu-dulu. Apa lagi yang dapat Sue Bee katakan??.. Pelancongan ke Penang ni memang sangat menyeronokkan.  Lenkali nak gi situ lagi..yeeeaayy!!!..


22 ulasan:

  1. susu KLIM tu memang dah hampir terlupa bila SB publish baru teringat, eh macam pernah tengok tin susu ni...he he he...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan FW..klim tak da keluar dah sekarang

      Padam
  2. assalamualaikum
    anum singgah sekejap
    sory x sempat nak baca entry
    bz ngan thesis arghhhhhhh pening2

    BalasPadam
  3. Very old skool...susu klim tu wujud jaman saya sekolah dulu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul PG..seingat SB dulu,zaman sekolah rendah lah SB minum klim ni..

      Padam
  4. Dumex zaman dedulu tu nostalgia bagi kakak SB
    Mainan bas-bas pun sama hihi... betul-betul mengimbau kenangan lama.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan kak Zakie..terusik kenangan dulu,mainan bas tu mmg btl2 berat dan lasak.baling pon tak rosak..SB penah gak main benda cam ni dulu.

      Padam
  5. mengembalikan nostalgia . suka sgt brg2 lama cm ni kak :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hi Lieya..kita akan lebih menghargai sesuatu selepas itu,kan..

      Padam
  6. Susu zaman kecik2 dulu...skrg dah tak der

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hi DP..zaman dah berlalu,dah byk lagi produk baru sekarang ni

      Padam
  7. wahh..memang mengimbas kenangan ni Sue... hih..susu KLIM tu mcm sempat, DUmex tu kamek sik ingat..tapi yg susu dumex mmg kamek minum masa kecik...hehe..
    botol Fanta mmg pernah minum....hahha

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan Atie..sedap aik fanta iya..kenek tok sikda gik susu klim..

      Padam
  8. hehehe suka2 .. semua dah jadi sejarah lah !

    BalasPadam
    Balasan
    1. apa yang pasti,masa dulu2 takkan berulang lagi sampai bila-bila,kan KA..

      Padam
  9. Nape okje tak jumpa tempat gitu SB....so jadi boring pulak gi Penang...
    Ye.....ingat iklan susu KLIM tu....sekarang mana gi syarikat susu tu agaknya yek...

    BalasPadam
    Balasan
    1. muzium ni terselit kat celah blog kedai, kecik je tempatnya tu, OKje..SB lebih suka gi tempat camni berbanding dengan shopping comlpex.

      Padam
  10. kecik2 dulu rasa penah tgk iklan tv pasal susu tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. iklan susu klim mmg ada..sempat SB tgk kat tv..

      Padam
  11. Memang nostalgia betul yg no 1 & 2 tu ☺

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan FR..cepat je rasa masa berlalu..

      Padam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih