Beef Curry with extra spicy

Salam sejahtera para blogger dan pembaca sekalian alam.  Ni daku nak seru nama Cik ahkak Atie .. Beef curry with extra spicy..kemain nama.  Bab memasak daging ni, daku tak la pro sangat..setakat masak kari instant saja.  yang extra spicy tu, daku bubuh serbuk cili, lagi pedas menyengat, kembang kempis  bibir seksi macam Angeline Jolie katanya..yoolaatuuu..
pinjam dari pakcik Google
Tu diaa pes kari paling sedap yang selalu Sue Bee guna untuk masak daging.  Memang mantop rasanya tu.  Tak payah nak giling cili bagai,..Senang je kerja memasak mama kat dapur, ye nak..hihiii.. Untuk menambah kesedapan kari lembu yang macam Sue Bee buat kat atas tu..daku tumis pes hingga betul-betul wangi, masukkan serbuk cili sesudu makan. Panduan memasak yang ada kat belakang paket tu, boleh jugak diikuti tapi itu untuk jenis kari berkuah cair.  Kira dah tumis pecah minyak, masukkan daging dan kentang sekali.  Gaul dan tambah sikit air.  Daku tambah sekotak santan, masak sampai santan pecah minyak, kentang lembut, pastu baru perasakan dengan apa yang patut.. Mudah saja.
Yang ni tiada kena mengena dengan beef curry okey..Pakey minum petang, nang nyaman juak benda tok eh..Sekian..

20 ulasan:

  1. Balasan
    1. pes kari yang menjadi pelengkap..halal tu

      Padam
  2. Daku pun tgh rebus daging atas apai tu SB...Plan nak masak kicap aje....tapi tak taulah pulak termasak kari nanti hehe

    BalasPadam
  3. kaknoor suka kari Sue, mesti bertambah nasi ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. tq kak Noor..anak2 lagi suka bertambah nasiknya bila tengok kari ni

      Padam
  4. hahaha..daku sudah datang menuntut resepi... TQ sue bee...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaa..nama mu ku seru suda dtg..jum gi beli pes kari n beef lekak tok eh

      Padam
  5. Itu dia Atie dah datang nak tuntut resepi hihi...
    Makan dgn roti jala pun sedap ni SB.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu kak Zakie..roti jala takda, mkn ngan roti putih pon boleh..yummy

      Padam
  6. Balasan
    1. makan dgn lemang lagi.. (mana daku nak carik lemang time gini)..hihii

      Padam
  7. Sedap tu SB...cicah ngn pulut kuning pun sedap...kari daging bunda letak sedikit kerisek SB...

    BalasPadam
    Balasan
    1. mmg sedap kalau letak kerisik tu, kak..dengan bau harumnya..lepas ni boleh SB tambah kerisik dalam resepi tu..

      Padam
  8. oatchoco nang nyaman, pakey kunyah2 di office sepanjang hari. hehe..

    eh, hilang dah kisah beef curry.. XD

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihii..ney beef dah hilang ditelan tok..ri ya nga rega oatchoco di H&L kch sentral murah juak eh..

      Padam
  9. Uish terliur tgk kari daging tu... kalau xde nasi... roti putih gardenia tu pun boleh licin ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan ,Nora..makan dengan roti putih pun ngam

      Padam
  10. yg pakej minum petang SB tu feveret saya :)

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih