Serunding Ori Kelantan

serunding
Salam sejahtera para blogger dan pembaca sekalian alam.  Ni melayan tekak ntah apa-apa,tetiba terliur nak makan serunding..apakah?..Tak dalaaa wehhh!!..hahahaa!!.. Saja ja mengada,ya.. Alkisah lah sehari sebelum hari raya lepas, daku ngidam nak makan serunding daging. Kat mana la nak cari, dah la masa tu kengkawan muslim kompom tengah busy nak sambut raya..mak aiii.. Nasib daku teramat baik, gatal tangan men 'wassapp' katanya .. kat kawan.  Dia ada la sorang kawan dari Kelantan, cun la pulak stok serunding daging tu ada, cepat je daku cakap nak satu kontena.  Sanggup la pulak hantar gi kat rumah kawan daku tu.  Terima kasih banyak-banyak.  Pas ni , kompom daku oder sekilo serunding kelantan dari awak..memang sedap wooo!!.. Nak daku buat serunding sendiri kat rumah, kirim salam di angin lalu..Tak sanggup mama,nak oiii!!..
Ni kurma kengkawan hubby bagi masa bulan posa lepas.  Daku sorang jugak yang makan habis..boleh kenyang tanpa perlu makan nasik, alahai perut saiz apakah? Rezeki iboh ditolak, orang merik, ambik,..orang sik merik, mintak lah..hahaaa!!..Sekian

12 ulasan:

  1. Sedapnya, SB! Saya suka makan serunding dgn roti.

    BalasPadam
    Balasan
    1. SB pulak suka makan cam tu saja..

      Padam
  2. serunding memang sedap tapi nak buat leceh kann???

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak sanggup la SB nak buat serunding ni FW..tumbuk daging tu dah sekian

      Padam
  3. serunding kampung laut kelate pemes sue bee..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye ke Zee.. ?..serunding ikan je lagi belum SB cuba

      Padam
  4. Peberet tu serunding Kelantan sue bee..memang sedap..klu kamek tok makan dengan roti..sedapp.. kurma suka jg, cuma lbh suka minum jus nya..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Atie, polah serunding sikit berik ngan kamek sitok,,..hihii..

      Padam
  5. Serunding kalau makan dgn ketupat or lemamg...perghhh mmg terangkat habis la.. =D

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya kalau makan serunding,mmg rajin,Farah..nak buat tu agak tak rajin sikit..hihi

      Padam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih