Butterscotch cake dengan hiasan fondant mawar merah

resepi fondant,resepi kek simple,fondant cake
Salam sejahtera para blogger dan pembaca sekalian alam.  Ni tak habis lagi dengan projek fondant.  Kali ni bertemakan mawar merah.  Design super duper simple.  Rupa je kecik, timbang punya timbang mau tidaknya cecah 1200gm..berat fondant,okey..
door gift cake
Daku baru je nak belajar buat bunga.
Sehari dua ni line tenet dah okey..Pakcik telekom dah atur balik line tenet kita. Boleh la daku blogwalking hingga hijo bijik mata.  Lagi satu, daku nak bertapa depan netbook tengok tutorial dari kelas Wilton,katanya..hihiii..
Teknik buat bunga mawar daripada fondant ni, daku kena belajar banyak lagi lepas ni. Bunga mawar kat atas tu nampak cam terlebih mekar la pulak,kan.. Sekian.

20 ulasan:

  1. bunga mawar mcm real la kak...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul ke,ME?..bunga mawar cantik lagi drpd ni.

      Padam
  2. Terlebih mekar itulah yg buat mata kakak tak berkelip
    Cantik sangatlah SB.

    BalasPadam
  3. Balasan
    1. Tq, niesa.hasil keras tangan katanya..

      Padam
  4. belum pernah sy nak hias kek2 mcm ni...entah bila la agaknya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. takpa Fazian..pelan-pelan belajar..esok2 dah boleh buat tu :)

      Padam
  5. Balasan
    1. hi Epal ..ni buat dari fondant saja. Gumpaste, akak tak belajar lagi..hihi

      Padam
  6. cantik warna merah bunga tok.. suka nengok nya..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hi, Atie..asal bunga kalo kaler merah mmg cantik..tq

      Padam
  7. Datang menjenguk SueBee,..wah, bukan main mekar bunganya!

    BalasPadam
    Balasan
    1. hi Farah..terlebih baja..hahahaa!!..

      Padam
  8. Kenapalah daku tak serajin kamuu SB..... kalaulah daku kreatif .....kan best....

    BalasPadam
    Balasan
    1. daku melekat kat dapur kalau boleh nak 24jam, OKje..hihii..jom la men fondant

      Padam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih