Limau Purut

Salam sejahtera semua. Lain la pula kisah hari ni. Yelah memanjang post gambar kek kuih segala..tetiba ada gambar limau purut timbul..hahaa!!
Alkisah pokok limau purut sedang lebat berbuah sebelah dapur daku ni. Pagi tadi gatal tangan petik,bukan sebiji dua..kira banyak jugak la hasilnya.  Buah limau purut ni daku belah, picit kluar jusnya ke dalam bekas air pencuci pinggan. Bubuh sikit cecair pencuci pinggan dan boleh lah digunakan. Pinggan atau bekas yang dicuci dengan air limau purut memang wangi!! Lagi satu ia boleh hilangkan kesan minyak..
Bukan setakat cuci pinggan..daku sental lantai pon guna air limau purut juga,tau.. Memang wangi seluruh rumah..Okey la.setakat ni saja iklan limau purut..Sekian.

14 ulasan:

  1. hahaha..iklan limau purut ya Sue... cantik buahnya tu Sue.. fresh nampak...:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Iklan yg gantikan ikaln nuffy..wakakaa..takde lah Atie..saja ja tu

      Padam
  2. Akak pun suka bau limau purut.. akak suka buat mandi semasa membasuh rambut.. wangi je rambut kita tu nanti :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul ke CH?ehh nak,cuba pas ni lah

      Padam
  3. Balasan
    1. Tau tak pa,PI..mmg SB suka sgt bau limau purut ni

      Padam
  4. Balasan
    1. Mmg kuat,TL.tu yg buat bersemangat lagi cuci pinggan

      Padam
  5. Memang suka dengan bau limau purut ni...harum jak.

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih