Agar-agar Lapis

Salam sejahtera..Hari ni daku nak share gambar agar-agar lapis berperisa ros dan pandan.  Lapisan putih tu guna susu cair.
Yang ni pula triple layered..saiz bekas tu 7inci x 7inci. Tunggu agar-agar lapis tu mengeras, jangan ditutup bekasnya..pasang kipas angin kuat-kuat.

Ni lain kes..tak da layer..kihkihkih!!..plain ye makcik.  Cik Aunty tu tak mo agar-agar tebal sangat..jadi daku guna je bekas stainless steel mahal tu sebagai acuan. Cik Aunty kata tu tak mo daku letak agar-agar dalam bekas kecik comel..mahal katanya..hihii..anda tau apa yang daku maksudkan itu.  Okeylah Cik Aunty..Nah besar gedabak daku buatkan.  Terima kasih sebab bagi kepercayaan pada daku dalam proses membuat agar-agar ni..hihii!!
fruit pudding
Dan yang ni pulak puding segala rasa buah ada.. Patah pinggang daku mengisi puding panas ni ke dalam bekas comel cenggini.. Tak pa, janji ada yang puas hati dan tetamu datang makan pon senang.  Tak perlu susah-susah cedok puding lembik tu ke dalam pinggan.. Daku akan share resepi agar-agar lapis ni di entry akan datang. Sekian..adiosss amigosss!!..



8 ulasan:

  1. Kakakpun biasa buat masuk dalam bekas macam yg gambar pertama tu. Senang nak simpan dlm peti sejuk..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan kak Zakie..cara simpan tu yg penting

      Padam
  2. harus la daku setia menunggu resepi mu :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tq, Ann. Nanti daku kongsi resepinya,ok

      Padam
  3. sedapnya pemanis mulut masa thari...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mmg sedap lagi kalo dimakan sejuk2

      Padam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih