Cili hijau masak belacan

Salam sejahtera..kepak asa nyawa kata orang Sarawak ada orang tu suka sangat buat kesalahan ejaan SERAWAK katanya..balik masuk Tahun satu, okey. Abaikan..hari ni daku masak cili..cili hijau.. sapa makan memang rasa pedas..
Cantik hijau mata memandang kepedasan tu,.. Bak kata rakan blogger, Ingat Senang ke nak Buat Kek ?  Banyak bersabar ye, Ida..memang lumrah. Daku pon memang ada mengalami situasi cam Ida ni.  Senang madah molah kek pakey aik lioo gik ada hati mintak rega memurah gia. Polah tepung kedirik empun sinun susss..fuhhh!!.. Dah mula membebel daku ni.
Dok asyik membebel, amik akuuu., senget udah gambar cili hijau masak belasen nih.  Tak pa ye dik..Bukan kita makan pon gambar cili hijau belasen tu ponn..tengok je. Untuk bahan tu, daku tak men sukat-sukat..tak da sukatan sudu teh kopi, sudu makan minum.  Tumbuk lumat belacan dengan 2 ulas bawang putih..tumis sampai naik wangi, masukkan cili yang dah di belah memanjang.  Garam dan pak ajino tabur sukati ikut citarasa sendiri. Dah siap.. Ney cik Sofia tok?..kitak gi shopping @ Zalora, nunggah kamek kelak..mok join sekaki..hihi..

8 ulasan:

  1. wah siapa yang suka pedas memang sukalah ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sayur kegemaran ni, FW..cuma tak boleh mkn hari hari.

      Padam
  2. Kakak baca ikut style org Sarawak juga tau SB:)
    Ini kalau dapat dekat kakak tak cukup sepinggan nasi.
    Pedas yg ini sedap SB.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kak Zakie mmg hebat!!!..suka SB ngan komen akak..btw, lauk gini tak dpt tolak ketepi..hihi

      Padam
  3. Pembuka selera ni Sue Bee.. mau bertambah makan ni :)

    BalasPadam
  4. Balasan
    1. silakan tambah nasiknya, Farrah..hehe!!

      Padam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih