Pekedai tak paham GST

Salam sejahtera. Ni sikit nak kongsi pengalaman zaman GST yang dah bermula. Sesangat pedih hati,tau!.. Bukan niat nak mengata ke apa tapi ni la realiti.  Ada juga yang menangguk di air yang keruh. Kalut orang dengan isu GST,  ni satu contoh pekedai yang sesedap dia naikkan harga barang.Bukan satu jenis barang tapi seluruh kedai. Price tag tu siap doublekan lagi..tutup harga asal. Nampak sangat la awak tak paham maksud GST, ye pakcik!!.. Daku tak akan sensorkan nama kedai tu, mintak mahapp lah. Sikda gik mauk meli barang kedai kitak iya..Nescafe pon kitak nait RM1.40 dari rega asal.Semadi kamek lupak nak ngambik foto price tag nescafe kitak ri ya.. Sekian

8 ulasan:

  1. sentiasa suka mengambil kesempatan ats kesusahn org lain pntang ada peluangnya tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenyataan yang pahit untuk diterima..sedeyy!!..

      Padam
  2. yg org marah, bende yg xkene pun tetibe je naik harga..mcm mana tuh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan Falsya. Ambil kesempatan namanya tuh..kesannya pengguna seperti kita yg kna tanggung

      Padam
  3. itulah Su kekadang diaorang ni tak faham sangat tapi nak jugak ikut serta jadi ikut ikutan tapi apa yg dia buat pun sik tau kan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu nama nya ambil kesempatan, kak Noor. Dah la naikkan harga, ditambahnya lagi 6%..cekik darah tau..

      Padam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih