Tanam pokok cili

Salam sejahtera. Zaman gawat, semua harga barang naik..gaji yang tak naik naik lagi..hehh!.. Syukur la sebab masih tinggal dalam zon aman dan bukannya ZON PERANG!!.. lagi nak merungut?..hahaa!! Amik sebijik..ttooiinnkk!!.. Daku tanam pokok cili padi. Harapannya pokok cili daku hidup sihat membesar sebagai juara. Tak sah kalau takda cili dalam peti sejuk. Jimat duit lauk, lepas ni makan nasi dengan cili saja, ya awak. Sekian entry tanam cili di pagi Isnin ni.

16 ulasan:

  1. assalamualaikum
    singgah pagi isnin :)

    BalasPadam
  2. wah tanam cili pula xlama berbuahlh tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Harap berbuah lah gitu, PI..ni masih kira kecik lagi

      Padam
  3. Tanam cili, daun sup, kunyit, halia yg mudah hidup SB
    Kakak pun tanam juga termasuk pokok kari, pandan, daun kesum bila perlu ini semua membantu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wow!! Kak zakie mmg berbakat tanam serba serbi. SB baru nak cuba, setakat ni tanam serai dan kunyit..FAILED!!.sobsob!!.

      Padam
  4. Bagus juga GST ni SB.. masing2 rajin nak bercucuk tanam hahhaha...
    Betul tu SB .. bersyukur lagi duduk di zon aman.. tapi ada juga jenayah yg berleluasa.. takut juga kan..

    Nanti dah berbuah cili SB tu boleh CH minta sikit :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan CH..umur ni makin senja, baru nak belajar bercucuk tanam..huehuehue!!hadoiyai..gst membuatkan segalanya kena buat sendiri

      Padam
  5. falsya pun nak try tanam la cili..boleh petik2 je kalau nak..nie kalau beli sebungkus cili, tau2 je dh membusuk dh dlm peti..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kes camni mmg selalu berlaku,falsya. Kalau nak tahan lama, falsya bungkus cili dengan kitchen towel, letak dalam bekas dan jgn ditutup..

      Padam
  6. hai SB.. nak bg buah cantik,nnt jangan lupa kurangkan sikit daunnya.. sbb daunnya kalau terlalu lebar dia akan tarik zat pokok..just share sikit info... saya ada cili ungu..jemput singgah blog IF ya~~

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tq tq, IF..tips mcm ni yang SB suka suka sangat..

      Padam
  7. rajin nya Sue, bagus berbudi dgn tanah ni lumayannn

    BalasPadam
  8. Saya ada tanam juga, tapi binatang bena banyak sangat.... nasib dapat juga merasa beberapa cili... tak larat nak menyembur racun je.... huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maybe next time kna letak lam kelambu tu pokok cili,kan. Bebas serangga n racun

      Padam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih