Free la sesangat..

Salam sejahtera. Apa yang free sesangat tu? Ingat tak entry tanam cili daku tempohari.? hehe..belum  berbuah,okey. Cili dalam foto tu daku tanam guna duit. Lama gak tunggu cili daku nak berbuah so sementara tu beli la setandan dua setapak dua kat market basah. Tengah duduk bedango tunggu pokok cili berbuah , ni la hasilnya. Buah cili pon kau boleh buat bunga..wakakaaa!!.. nampak sangat le FREE pastu tak da benda nak dibuat atau pun tergolong dalam jenis yang tangan nya tak reti nak diam. Bedango?..apa benda tu? Maksud nya lebih kurang termenung atau duduk-duduk depan tv bersantai. Setapak? Bukan setapak Noh Hujan atau Suburbs KL tu. Setapak sini maksudnya sepiring.. heheee!!.. Sekian dulu entry free daku.


6 ulasan:

  1. hehe :-))

    memang macamtulah sb...kalau ditunggu berbuah lambat sangat rasanya...bila tak tunggu bergentel2 bunganya kan :-))

    BalasPadam
    Balasan
    1. Menunggu cili berbuah..hahaa..gd morning, Yan :-)

      Padam
  2. sue...awat cantik sangat cili merah tu..serupa pokok bunga lak, hihi..
    saya pun tanam dengan duit juga. takat cili padi (cabai burung kata org kedah)..bolehlah tanam sepasu. senang hidup..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hi Anim.bagusnya kalo sepasu hidup sybur..tangan SB ni bab tanam2 mmg hancus.yg suburnya rumpai liar..haha

      Padam
  3. dapat jg belajar bahasa Sarawak..ingatkan beli setapak gerai..confius jg..hehe..menarik jg gubahannya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Besar setapak gerai tu,Nohas. Setapak kita sini, kecik saja..hahaa!!btw, salam hari Isnin

      Padam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih