Oreo Blueberry Yogurt Cheesecake - Tutorial bergambar

blueberry cheese cake


Salam sejahtera. Tak kecur ke air liur bila tengok oreo blueberry yogurt cheesecake tu? Maaf banyak-banyak pada yang tengah berdiet. Sini daku share tutorial bergambar macam mana nak buat cheesecake sedap dan paling mudah nak buat. tak payah nak baking memacam,k. Sebelum ni daku ada jugak buat ENTRY cheesecake oreo simple dan tanpa penggunaan yogurt. Jum mulakan kelas tutorial la sesangat cara buat oreo blueberry yogurt cheesecake mudah.
100gm  biskut oreo hancur tanpa inti + 50gm mentega cair = campurkan
1 cwn susu cair, 10gm gelatin, 1bekas yogurt blueberry


250gm cream cheese + 1 cawan gula
Campur susu cair dan gelatin, panaskan hingga gelatin larut,sejukkan
Pukul cream cheese dan gula hingga gebu
Loyang loose base takda,buat camni pon ok. Oreo hancur tadi jadi base dan sejukkan selama sejam
Masukkan campuran susu cair sejuk dan yogurt blueberry, gaul guna spatula hingga rata
Tuang atas base tadi dan sejukkan selama 4-5 jam sebelum di keluarkan dan dipotong
Tunggu apa lagi?..jum la buat. Sekian

10 ulasan:

  1. waduhhh sue ini kalau kamek punya Tumpis nengok..kompom guling suruh kamek buatkan..hahhaa..dia suka semua yg ada oreo...:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tumpis minat oreo rupanya ya..hehee!!.mommy nya tolong buat satu ekkk..

      Padam
  2. wah ada tutorial kek pula sue..boleh cuba ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kita buat tutorial biasa saja,PI .org lain buat kat youtube lagi..hihi

      Padam
  3. melting tengok..sedapnya kalo makan sejuk sejuk..huhuu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul,ZS. Yang ni saiz kecik jak,loyang 5inch..tak sampai 2 hari dah licin

      Padam
  4. gelatin ada...tinggal beli cream keju dgn oreo..macam senang..macam nak cuba :-))

    BalasPadam
    Balasan
    1. Good luck,IA..mmg senang,cuma nak kacau gelatin sampai larut dlm susu panas amik masa..

      Padam
  5. rajinnnya buat cheesecake..menjadii sedap tu :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hi,Ecah.SB rajin nak makan tuh sebenarnya..kena la buat..hahaa..

      Padam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih