Perlu ke cabut dulu??..

Salam sejahtera. Suspen tidak suspen tajuknya..macam buat benda tak elok jerrr..hahahaa!!.. Daku ni dah tua, mana da masa lagi nak buat kerja tak elok noooo. Taubat banyak-banyak. Ni ha yang buat daku bengang kejap.
Birthday lepas, daku dapat benda yang diidam-idamkan..deep fryer tefal. Sampai kini la masih lam kotak elok-elok. Terima kasih yerr, cikgu..ahaksss!!.. Dari banyak2 manual yang disediakan dalam bahasa omputeh, memang la daku paham TAPI satu je masalahnya.. dia tak terangkan benda alah yang daku bulatkan dalam foto kat atas tu. Cik Akak dan Cik Adik yang budiman sekalian, tolong la makcik korang yang satu ni. Ni first time dia ada benda pakai goreng wakakaa!!..gelak ramai-ramai. Satu saja soalan cepu emas daku.. Perlu ke cabut benda tu sebelum menggoreng??
Suka sesangat dengan hadiah ni. Bila daku berjaya guna, boleh la kongsi tutorial kan macam biasa tewww.!!.. Sekian.



14 ulasan:

  1. idaman kalbu jugak tp xdapat2 sebab mahallllll..hehehe..

    alaaaa, xtau kene cabut ke idok..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehe..,dik.. akak tgh bingung.,cabut ke tak?

      Padam
  2. Itu bahagian mana tu, SB? Kalau kita buka boleh pasang balik tak? Bahagian tu akan terendam dlm minyak panas ke tidak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Benda tu bahagian dlm kuali.materialnya agak keras.masalahnya, benda tu gunanya melindungi kaki dawai untuk menaikkan bakul tu.kalau dibuka,calar la permukaan non stick dlm kuali..konpius SB. Tak cabut nnt,manatau tetiba saja cair dlm minyak panas..adoiiyaii..

      Padam
  3. takde deep fryer..cannot help...lepas ni boleh buat ayam goreng KFC..hehe..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takpa,Nohas. Kna bereksperimen nampak rupa gaya ni..hahaa

      Padam
  4. Balasan
    1. Idaman hati yg sungguh meng-konpiuskan SB..

      Padam
  5. Kalau tak cabut boleh guna biar ajelah SB
    Kakak tak guna ini jadi tak tahulah.. sorry.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ntahlah,kak. Manual nya satu2 teliti pon langsung takda ckp apapa pasal bennda tu

      Padam
  6. Balasan
    1. Tak pa,yan.. SB kena cuba gak lepas,tgk mcmana.

      Padam
  7. hmm takut cair pula plastik tu kalau kena api n minyak panas ya sue...kak pun xreti nk bgtau..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yupp PI. Kalau dicabut,mmg calar la nnti sebab benda tu boleh naik turun dalam bekas minyak.

      Padam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih