Belajar cara buat caramelo almond crunchies

Salam sejahtera. Panjang kemain tajuk entry kali ni. Boleh buat satu perenggan karangan..kehkehkehh!!. Angin caramelo almond crunchies ni memang dah lama melanda negara, cuma daku ni sorang je yang masih terkial-kial dengan resepinya. Buat pon belum penah, almaklum laa, ahkak ni dari zaman batu. Modal buat caramelo almond ni mahal.. kepingan almond dalam 400gm ialah RM28, tepung florenta yang daku beli kat KKK, 500gm berharga RM15.50, belum lagi kuaci dan biji labu. Patutla harga sebalang kecik harga nya pon dah ke langit. Tapi bak kata orang dulu-dulu, alah membeli menang memakai.. Bila sekali daku buat, tu diaaa..puas hati puas makan tak payah nak cakap. Sekian.

19 ulasan:

  1. Balasan
    1. betul NN. perut SB yang kecik ni boleh muat 200gm caramelo almond tue..hahaa

      Padam
  2. Ya Allah, sedapnya.. Kak, nak resepi.. Wawa suka makn ni..😊

    BalasPadam
    Balasan
    1. lepas entry ni, SB kongsi resepinya..Nak tau awal2, SB cedok dari blog Kak Azlita Masam Manis tu..

      Padam
  3. Balasan
    1. krupkrapkrupkrap..tak sedar sebalang habis makan sorang,Farah..hahahaa!!

      Padam
  4. sedapnya..krup, krap..ni kalau buat/beli masa raya, makan sendiri je..hihi..nak hidang kt tetamu..hmmm..*mode kedekut*...hehe..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaa..Nohas..memang betul sangat2 tu. Rela habiskan sorang-sorang..

      Padam
  5. mahal belanja n pasti sedap rasanya kan sue.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul,PI..lebih lagi ada guna almond

      Padam
  6. pernah buat..tapi peroi...hancur :'-C

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waduh yan..mana silapnya tuh?..

      Padam
  7. bukan senang nk dapat yg baru buat ni. saya biasa beli je sue. kadang2 kacang rasa lain dah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hi Anim. Kekacang yg lain dah rasa tu memang tak sedap sbb rasanya tu stok lama.

      Padam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih