Kulit popia goreng

Salam sejahtera. Lagi resepi paling senang dan mudah nak buat..kulit popia goreng kosong je dek non..hahaa!!..Inti? no no no..takda dalam simpanan. Kulit popia goreng rangup, tabur dengan tepung gula atau gula aising sikit..krup krap krup krap..makan depan TV, tak sedar sebalang habis di telan sorang-sorang. Hamboiii ganasnya makan!!
Langkah pertama, gi beli kulit popia duluan, dik..
Potong ikut suka hati..ni saiz besar gedabak, daku potong 3
Potong lagi ikut suka hati..tak suka hati, belah saja laa
Banyak kau suka hati,dik non..acara membelai mata, boleh tertido dibuatnya,. Kupas satu-satu
Goreng sampai kuning, tabur tepung gula atau gula aising sikit..dah siap
Senang tak? Jangan tak cuba buat, paling simple dan sedap dimakan sorang-sorang..hehee!!.. sekian.
JANA PENDAPATAN LUMAYAN SECARA ONLINE DISINI

22 ulasan:

  1. mudahnya ...boleh akak cuba buat ni

    BalasPadam
  2. Balasan
    1. Potong, goreng dan tabur saja tu, kopi.. :)

      Padam
  3. rangup2 ni kegemaran anak2..mesti mau try buat!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bebudak kalau makanan goreng rangup,laju je tangan dorang ni,JH..

      Padam
  4. sedap ni n mudah saja kan...

    BalasPadam
  5. wah leh buat salah satu kudapan raya nie...tiba2 tertarik dengan resepi nie :-))

    BalasPadam
    Balasan
    1. Silakan buat satu,yan..dijamin balang akan kosong secepat yg mungkin.

      Padam
  6. simple nyer... mudah sgt tu nak buat nie.. hehe

    Jemput join Giveaway

    Giveaways 65jam Saya Nak Domain Percuma

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mmg senang buat, lagi sedap dimkn. Btw, good luck dgn GA tu,ya

      Padam
  7. Buat camni lagi senang kan SB nampak sgt rangup...huhuhu...krup krap krup krap tak sedo dah abis sebalang....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan..tak perlu gulung gulung. Jimat masa.

      Padam
  8. sedap ni buat kudap2 sambil ngadao TV...Boleh juga buat tambahan untuk kuih raya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu..buat tambahan kuih raya. Pelbagaikan hidangan atas meja,tentu makin meriah :)

      Padam
  9. Senangnya! Asyik mengunyah tak sedar habis sebekas. Hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau RR goreng seplastik besar kulit popia ni, hasilnya banyak..SEdiakan saja bekas kontena yg muat untuk 20kg beras..

      Padam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih