Lenggang lenggang kangkung

Salam sejahtera. Lenggang, lenggang kangkung, kangkung di tepi paya..lalalaaa!!.. lagu zaman daku jadi budak purba kala. Penat dengar perkataan kangkung? kangkung turun harga?..hehehee! Dasar mulut takda insurans ka apa. Entry kangkung SINUN ADA , SITOK PON ADA JUAK . Walaupun batas plastik tak sebesar kangkang kera, tapi cukup la untuk menghidupkan sayur kangkung ni. Kalau dah 2 kali petik buat lauk, memang  banyak la tu. Tengok dedaunnya tu, sungguh elok. Time makan berulam kangkung pon rasa konfiden je telan ye dakk.
Walaupun daun kangkung ni tak montel, bila dah buat ulam, daku la pulak yang rasa montel. Ulam-ulaman dik non!!..awet muda katanya..bhahaaa!!..
Lebihan kangkung, jangan dibuang, dik. Jadikan perhiasan meja macam cik ah kak buat ni gelak kontrol ayu . Ni la cara untuk mengekalkan kesegaran kangkung yang dah di petik. Kalau simpan dalam peti sejuk sehari dua, memang akan layu ditasik madu kata kak Jee . Letak air paip supaya batang kangkung tu terendam sikit dan boleh la buat perhiasan meja untuk 2 ke 3 hari. Cuba lah dan tetamu datang rumah memang akan kagum dengan kreativiti anda menghias meja guna sayur kangkung. Sekian.




16 ulasan:

  1. Balasan
    1. Yup,NN. KEbersihan sayur pun terjamin

      Padam
  2. beli tahu..buat rojak tahu campur kangkung sedap ni.. :-))

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bab nak buat sos tu yg payah,yan..haha

      Padam
  3. Balasan
    1. Heheee..gelak Ann..supaya sayur fresh pd masa sama jadik hiasan meja

      Padam
  4. kangkong mudah hidup senang ditanam boleh dirampai n dimasak aneka sayur...jimat belanja dapur kan sue.

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang jimat kalau tanam sendiri sayur mayur ni PI. mmg senang nak jaga

      Padam
  5. wahh..Alhamdulillah, segar dari ladang...suka kangkung mcm ni, lebih rangup...

    deco with Sue, move over Eric Leong..hehe..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaa..deco murah wit SB..Gelak sakan eric leong tgk,nohas.

      Padam
  6. betol3 kangkung kalau di letak dua tiga hari dalam petiais cepat sangat jadi lembik...bestnye makan sayo sendiri tanam pasti lebih sehat tanpa racun perosak organik lagi tuh....rajinnye SB

    BalasPadam
    Balasan
    1. Harus tanam sendiri sbb tgh bersemangat nak berkebun. Sayur takda naik harga setakat ni cuma bila tgk betol2, secekak sayur dijual tu makin kecik.

      Padam
  7. Kangkung ni serasi dengan air kan..mmg akan hidup lama la...kalau rrndam sekali ngan akar2nya sure terus tumbuh..x perlu tanam atas tanah dh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu SA,. Lepas tu, meja makan SB jadi mcm batas sayur dah..hahaaa!!.

      Padam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih