Naik,naik naik..turunnya tidak..

Salam sejahtera. Aktiviti melapis kek Sarawak belum ke udara. Sambil isi masa lapang, jum kita tanam sayur. Takda la gempak sangat pon. Batas sekangkang kera..ntah kangkang kera lagi beso,kan..kihkihkihh!!..mulut tada insuran. Batas plastik buatan ni beli Giant, senang nak handle..just bubuh tanah berbaja dan letak biji sayur. Yang ni projek percubaan saja, nampak menjadi jugak. So lepas ni boleh la tambah koleksi batas plastik ni. Mana-mana kawasan rumah yang terhad sangat, cara ni sangat praktikal. Jimat dik non.. minyak naik harga, kita pon boleh naik minyak jugak jadinya. Semua harga barang  naik-naik-naik..turun nya tidak. Pasrah dalam terpaksa.Sayur tanam sendiri lagi elok. Sekian.

16 ulasan:

  1. berbudi pada tanah..tak sia2...dapat hasil leh biat lauk :-))

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul,yan..sayur tak naik harga tapi bilangannya tu boleh dikira dgn jari

      Padam
  2. Lepas raya nanti SA nak buat macam ni jugak sebab abah nak tanam lada..lada mahal kan sekarang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanam lada merah okey jugak ni SA. SB tanam dalam pasu kecik saja

      Padam
  3. wahhh bgus sgt ni..xpenh jumpa lgi kt giant batas plastik ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yg pon baru dorang display hari tu,Kopi..harga kurang dr rm40.

      Padam
  4. dah nampak bercambah anak benih tu sue,tak lama lagi boleh lah dapat hasilnya.....yang penting selamat dari racun serangga.

    BalasPadam
    Balasan
    1. HArapnya bebas dari serangga perosak,kak SI. Tanam untuk mkn sendiri mmg tak da guna racun

      Padam
  5. rajin sue bercucuk tanam dh nmpak hasilnya tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tq,PI. Dalam seminggu dua boleh dituai hasil tu. Seronok gak tengok bila menjadi

      Padam
  6. Yang subur kat taman herba saya ni ialah pokok limau purut. boleh jual agaknya...

    Yang lainnya herba yang sesuai untuk makanan kambing..he..he..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pokok limau purut senang tanam.btw,untung kambing dpt mkn herba free..

      Padam
  7. rajinnye SB ni rehat dari melapis sebuk menanam pulak...tangan jenis sejuk cantik menjadi pokok tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baru peringkat percubaan ni, Mal. Bila tengok menjadi, bersemangat la pulak nak tanam sayur lain..

      Padam
  8. lepas utk makan keluarga..kalau ada lebih boleh dijual/disedekah pd jiran2..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul,Nohas..jimat jugak 4-5 ringgit duit lauk.

      Padam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih