Kek Lapis Peppermint Coklat

Salam sejahtera. Dalam pada sibuk dengan kerja harian, blog pun makin bersawang, sempat jugak curik masa buat kek lapis. Daku buat kek lapis cuma bila ada tempahan dari kengkawan, kenalan atau sedara mara. Nak kata seyes bisnes kek lapis ni tak jugak lah.  Hanya sebagai hobi dan isi masa lapang katanya.  Bila terasa tekak dan mulut nak menghadam kek lapis, terus saja ke dapur dan buat sebijik, terhasillah kek lapis peppermint coklat. Ye lah kan, kalau lama-lama tak melapis, boleh hilang jugak skill ni. Jadi anda yang nak cari resepi kek lapis peppermint coklat perfect sedap dan moist, daku sertakan kat sini.
Agaknya bila la daku nak buat kuih ni?.. heheheee!!..gelak ramai-ramai sebab daku cuma tau makan saja. Sedapnya ya ampun, dengan ada taburan bijan sebagai penambah kelemakan nya. Untuk Cik ahkak yang bagi ni , terima kasih banyak2. Murah rezeki selalu hendaknya. Sekian.

18 ulasan:

  1. Sedap tengok kek lapis Sue Bee ni ..
    Kuih apa tu Sue Bee ada bijan bagai tu..
    Macam kuih Ros jer tu ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hi CH..kuih ros tu.garing sedap..

      Padam
  2. cantiknya kek lapis sue..terasa kesedapannya di lidah..

    BalasPadam
  3. banyak2 perasa kek lapis..kek lapis rasa ni tak leh masuk kat tekak..rasa gula2 mentos

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehee...nasib gak yan ckp rasa gula2 mentos..berangin segar dlm mulut

      Padam
  4. Ialah sue ,cantek kek lapis tu,rasanya tentu sedap.
    Tak pernah lagi makan kuih ros ada bijan ,...Kakak pun dh lama xbuat ,dah xlarat nk ngadap dapur lama2

    BalasPadam
    Balasan
    1. SB kagum la kat org yg boleh buat kuih ros ni,kak. SB tau mkn saja ni..hihi

      Padam
  5. Dulu2 masa mak sy masih muda dia akan buat dua jenis kuih ros....satu rasa lemak manis dan satu lagi masin berempah....dua2 pon sy suka....dah bertahun2 tak buat dan makan kuih ros camni :')

    BalasPadam
    Balasan
    1. Elo, mal. So far SB belum penah jumpa versi berempah lagi..mesti sedap lagi,kan.

      Padam
  6. Rajin betul SB buat kek lapis. Saya tahu makan je...
    Kuih ros ada bijan memang lebih sedap kan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semangat nak makan tu sebenarnya,FMF..sbb tu la rajin melapis

      Padam
  7. Adoiiiii tokey kek ni mmg sengaja bagi org jeles tau...tp nasib mak tak berapa gemar menghadam kek hihii...

    Kuih ros tu kan...i loike jugak tp tak suka yg rangup sangat suka yg keras keras gitu, macam kurang telur tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. kannn..cita rasa kita kat kuih ros tu sama. Nak gak try buat tapi SB agak M sikit buat kuih tradisional ni

      Padam
  8. Kek lapis tu.. Menarik perhatian..")

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hi,PW..kaler tu yg terang sgt agaknya

      Padam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih