Kek Lapis Masam Manis

Salam sejahtera. Ni nak share gambar kek lapis masam manis paling famous dan klasik. Sekarang ni macam-macam versi kek lapis masam manis, semuanya dah di modified termasuk bahan-bahannya. Tapi kek lapis masam manis yang SB buat ni , resepinya memang klasik dan di ambil dari sumber yang menjadi idola SB kalau melapis kek..hehee. Tak lain tak bukan, DAYANGJACK@ DAPUR KU SAYANG . Ikut 100% segala sukatan dan bahannya jangan di tambah tolak bahagi, k..garenti akan menghasilkan kek lapis masam manis yang sedap wooo!!.. Btw, foto atas tu tak nampak clear sangat tapi asalkan nampak bentuk keknya pon jadiklah.

Pinjam kejap hawflakes dari pakcik Google..esok lusa SB hantar balik, ye pakcik..hehehee!! SB guna hawflakes lebih kurang yang macam ni..nak guna jenis yang bersegi empat ke segi tiga ke pon boleh, terpulang pada pilihan masing-masing. Okey sekian entry untuk seminggu kali ni.

12 ulasan:

  1. suka kek lapis ni dan juga hawflakes tu..masam-masam manis..

    BalasPadam
  2. ohhh baru tahu ada kek lapis masam manis... selalu makan yg manis shj suee...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nak pa kata kitak iya, ti..kihkihkih..

      Padam
  3. Sedap ni..dulu2 mak mertua sy selalu buatbl time raya..semenjak dua menjak ni dh tak nmpk dah rupa kek ni bila raya.agak renyah nk buat selapis demi selapis tu kot..org dh makin tua dh tak kuasa agaknya nk buat..ada menantu pun malas cmna.hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang renyah kena lapis selapis ni, PK. Sebijik kek pon paling kurang kena amik masa 3 jam..huhuu

      Padam
  4. Dah lama tak makan kek masammanis ni sue...nak buat mmm sangat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tunggu mmm tu hilang, boleh buat sebijik kan kak SI

      Padam
  5. SB dan kek lapis berpisah tiada....kikiki...cantiknye kek buatan SB kemas sungguh lapisan nye....saya takde kerajianan lagi nak melapis takut lain pulak bentuk kek nye nanti....kikikiki....malam ni anto sepiring dalam mimpi ye SB....hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. mano nak anto, alamat tak kasi, kang jadi piring terbang ntah kemana, lain pulak jadinya..hahahaa!!!

      Padam
  6. Husband suka makan kek Lapis cenggini SB. Tapi tulah....mcm susah jer nak buatnya. Hihi....lum cuba dah kata susah ek

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihii..ya mmg amik masa jugak bab melapis ni..kna sabar byk lagi

      Padam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih