Kek Lapis Horlicks Pandan

Salam sejahtera. Lagi nak tayang Kek Lapis Horlicks Pandan yang SB buat sebelum ni. Abaikan alunan lapisan hongbakwindu yang tak rata tu, dik Non. Almaklumlah dah 2 minggu oben SB sejuk, skill melapis agak ke laut sikit. Demi melayan anak tekak sedara SB yang tengah preggy tu, kuatkan segala otot jejari tinggal tulang ni nak melapis..wakakkaaa!!.. Posing yang sama jugak macam Kek Lapis Peppermint Coklat tempohari cuma kaler nya tuh tak sama. Bagi anda yang buat kek lapis bakar atau kukus, satu je pesan SB..
Kek Lapis Sarawak ni tak sedap kalau dimakan sebaik saja keluar dari oben. Betul dik, Cik Ahkak tak tipu. Seeloknya biarkan pada suhu bilik seharian atau semalaman sebelum di makan. Sekian.

12 ulasan:

  1. Balasan
    1. Hi, NN.. tau tak pa, lemak manis rasa kek lapis ni

      Padam
  2. ingatkan fresh from the oven, mkn panas2 lg sedap...bagi cool, semalaman lebih sedap rupanya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hi Nohas. Yupp..hakikatnya begitulah, lagi lama simpan lagi sedap dan semakin moist

      Padam
  3. horlicks pandan..mcm sedap je bunyik nama tuh..hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. lapis horlicks dan lapis pandan. Nak bubuh nama saintifik, SB tak reti..kihkihkihh..

      Padam
  4. Sedapnya la hai..Cannot move on ain tengok Kek Lapis ni..Setiap tahun masa raya, kalau balik kampung, confirm ada.. :) Sedap amat.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Gitu ya, Ain. Kat sini tak tunggu raya apa, hari hari mengadap kek lapis

      Padam
  5. Dulu masa bunda duduk kat Serawak ada belajar buat kek lapis horlick juga... tapi lain sikit...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hi, Kak KN..versi kek Lapis Sarawak ni macam-macam dah ada sekarang

      Padam
  6. cewahh...kek lapis sarawak yg awesome..rindunya sarawak aihh!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. HI, HR..sekarang ni Kek Lapis Sarawak, mana-mana ja ada dah. senang lagi cari,kan

      Padam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih