Kuih Makmur versi hijau

Salam sejahtera. Lama tak update blog, makin bersawang ekk..iboh heran.  Ni, SB hadiahkan entry kuih makmur kaler hijau. Takda spesel apa pon sebenarnya. Tambah jaa kaler hijau epal setitik dua ke dalam adunan minyak sapi, tepung dan sedikit garam. Uli sebati, bentukkan bulat dan bakar. Resepi kuih makmur SB ni paling ringkas, takda inti kacang dan hanya bersalut gula aising.
Yang ni kuih makmur belum di solek ngan quputeh.. kihkihkihh!.. Gelak ko. Kuih makmur ni jugak la paling klasik, lagend kata orang kinek. Bubuh la kaler apa-apa dik Non, tetap gak orang panggil kuih makmur.  Seminggu dua ni SB tak menang tangan update entry, alaaa..hari-hari tak menang tangan. Tido malam je dapat rehat. Sekian dan selamat menyambung kerja.


8 ulasan:

  1. amboi SB dah ada makmor hijau ye
    mmg legend kuih ni mesti ada dipagi raya setiap rumah
    busy Sue mesti sedang baking ni kan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hi Kak Noor.. busy gitu gitu lah jawapnya. Rindu nak gi jenguk blog kak Noor. Masih kat sinun la ke?

      Padam
  2. sedap ni kak mmg suka kuih makmor ni sue

    BalasPadam
    Balasan
    1. HI kak PI. Orang sezaman mcm kekite ni memang gemar kuih ni. Tak tau la selera anak2 moden sekarang ni

      Padam
  3. kalau kat sini kuih makmur yg tadak inti kiteorng panggil suji atau biskut arab...biskut kegemaran anak sulung saya ni SB...kalau buat di rumah kene sampai 3 adunan baru cukup...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aa..ahh..biskut arab. Leceh SB nak tempek inti kekacang tu Mal pasal adunan asyik berderai. btw, kalo sampai buat 3 adunan, mmg selera terbaik tu..

      Padam
  4. SA x pernah makan kuih makmur...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kuih makmur dengan biskut arab tu lebih kurang sama rasa, SA

      Padam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih