Nangka + cempedak jadi..

Salam sejahtera. Agaknya sapa la yang "kawin" kan dua jenis buah ni jadi satu.. Isi nangkadak ni sedap, lunak, harum lagi gebu. Tapi dalam tu tak banyak isinya.. kurang dari 30 biji. Nak buat cucur ? Tak payah, kalau goreng lagi tak cukup, bagus makan macam tu saja..hihii..
Buah ni cik abang tanam sendiri lepas tu biar kan saja.  Sedar tak sedar, berjaya jugak mengeluarkan  buah walaupun sebijik.  Geram tau tengok isi nya tuhh. Bebudak lagi suka makan buah ni bila cik ahkak simpan dalam peti sejuk, lagi sedap.  Harapnya berbuah lagi la banyak lepas ni.   Hari Jumaat ni, korang masak apa eh?.  Cik ahkak tengah pikiran masak ke tidak masak ke tidakkkk. Bunyi macam pemalas  tapi sebenarnya tidak..kuikuikuiii!!..Sekian.

8 ulasan:

  1. nangkadak !!!! nak seketullll plisssss....hahaha...tengok sambil telan2 ailio terus...hahaha...suci je menengok ulas2 nangkadak SB tu :p

    BalasPadam
    Balasan
    1. Seketul tak cukup, saiz cinonet sungguh, haaa cukup ke Mal?.. Cukup-cukup masak, tu yang nampak elok sesangat dengan isinya alahai..membelai tekak sungguh

      Padam
  2. besarnya ulas-ulas dia. kenapa tak digorengkan saja nangka tu,SB?. tak sedap ke? kalau akak suka buat cempedak goreng.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau digoreng lagi sedap tu, lagi tak cukup, Kak KB..hahahaa!!..

      Padam
  3. jue ritu ngidam cempedak.. jenuh cari jugak la.. dpt makan legaaa

    Salam kenal dari Mama Jue.. Mama Followers #514

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hi, MJ..nasib baik jumpa dan dapat makan.

      Padam
  4. Tak nampak kuning sangat ye SB....ke mmg cenggitu warnanya. Puas hati ye cik abang tu dapat bagi anak bini makan hasil tangan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yup, OKje..tak kunen sangat tapi sangat lemak..

      Padam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih