Banana Cheese

Salam sejahtera.  Musim hujan rahmat melanda seluruh Sarawak tika ni.  Banjir kilat sana sini, masih jugak cik ahkak gigih meredah hujan gi main lopak air.  Bukan main lopak sukati, dik..kita gi redah lopak tu guna kereta,okay..hahahaa!!. Sarapan pagi yang indah lagi sedap mata memandang, belum lagi ngap masuk mulut. Tu diaaa banana cheese segar dari dalam kuali, bubuh cheese parut dan sedikit susu pekat manis.  Ni semua salah kakak cik ahkak..kejap tayang banana cheese kat kita, melio la cik ahkak dibuatnya.  Pandai sungguh kau ya buat cik ahakak terkenang siang malam akan banana cheese mu itew.  Ni lah hasilnya, tak banyak dik, cukup untuk makan sekampung.  Makan sampai lebam. Sekian

20 ulasan:

  1. Anak kakak suka ni SB
    Tapi kakak suka cecah sambal kicap - org kampung biasalah hihi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ikut hati nak makan kosong je tu,kak..tapi saja nak coba gak kelainan. Last2 back to basic jugak tersedap..

      Padam
  2. mencik arr sb ..slalu tunjuk gmbr mkanan..dah la kita tgh diet..haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. mencikkk aaa...sabar saja wahai hati bila nengok post makan sedapsedap.

      Padam
  3. Aduhhhhh sedapnya gorpis cheese ni SB...

    BalasPadam
    Balasan
    1. OKje, nak tanya..gorpis tu apa?..

      Padam
    2. Gorpis tu Pisang gorenglah SB.... mula tu pun tak tau, ada sekali tu masuk kafe hipster baru tau pasal gorpis tu

      Padam
  4. Petang2 ni sedap kan makan banana cheese....

    BalasPadam
  5. Waaaa petang2 ni kalau dapat makan ni memang puas. Saya sorang boleh habiskan sepinggan hehe. Singgah dan follow sini ya kak. Salam kenal :).

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaaa..ketepikan diet makan bergoreng tu dik. Pinggan licin perut kenyang hati senang

      Padam
  6. Tak payah makan nasi pun takpe :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yupp, makan sampai 3 pinggan licin sampai petang kenyang

      Padam
  7. Memang jadi febret budak2 lah ni...sedap tu.Kalau akak suka makan gitu je...selera orang tua.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selera bebudak mmg lebih sukakan taburan cheese bagai ni,kak. Org tuanya sekali tumpang sekaki

      Padam
  8. syoknya sarapan pisang grg cheese

    BalasPadam
    Balasan
    1. Helo NM..selamat pagi. Dah sarapan ke belum

      Padam
  9. nyumms...sedapnya..feberet ank ni.. tp x pnh buat sendiri.. beli je.. huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Beli pon lebih kurang jugak sama tu.. Hehee

      Padam
  10. Uishhh sedapnya makanan pagi :)

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih