Makan Salad Tak Bermakna..

Salam sejahtera. Diet ke?..Post entry pasal salad la pulak.  Nope, I'm not on diet, okay.. Tengok makanan, semua dia nak telan, tak sedar diri perut besar penumbuk saja.  Hello, makan salad tak bermakna daku berdiet.  Sila abaikan salad cik ahkak yang pucat tu.  Nak kaler biru oren merah jingga hijau ke apa, sukati la letak sayuran atau food coloring apa korang nak..kuikuikuii!!..
Haaa.. tu dia, dik.  Cik ahkak saja nak mencuba KewPie Dressing Roasted Sesame sebenarnya.  Memula makan benda ni masa BIL yang buat.  Hishh, cakap pon tak guna. Baik cik ahkak buat jugak, tak nak kalah..hahahaaa!!! Sila muntah hijau .
Bahan-bahan salad tu benda yang hari-hari kita jumpa kat dapur..itupun kalau ada.  Kentang, carrot, jagung manis dan bawang besar hiris halus.  Nak letak sayuran lain pon ok seperti brokoli, cauliflower dan yang sewaktu dengannya.  Tapi kena ingat, rebus dulu sayuran tu.
Salad yang sedap ada hirisan bawang besar yang crunchy, krupkrapkrupkrap,,bukannya yang lembik dan layu.  Jadi bagi menghasilkan hirisan bawang crunchy, pastikan ianya di rendam dalam air yang berisi ketulan ais sebelum di letak dalam campuran salad.  Kbye.




20 ulasan:

  1. KewPie tu memang sedap. saya suka yang blackpaper hehehe.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aaa.. Blackpepper blum penah try. Okay, masuk list.. Hehehe

      Padam
  2. KewPie sedappp! Letak kewpie bersama salad sure terangkat makan :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pertama kali makan, trus jatuh hati kat kewpie, kan

      Padam
  3. Balasan
    1. Eeerk, akak nak apa? Nak salad ke berdiet.. ?Hihihii.. Nope, just kidding

      Padam
  4. RAJIN2 MKN SALAD BAIK UTK KSHTAN TU

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yup,kak PI. Haruslah ada dlm menu harian jugak kan

      Padam
  5. Menarik sihat dan sedap . Memang bagus lah kan utk kesihatan sambil makan2 saje.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aa..ahh.. Kudapan dpan tv pon ok gak

      Padam
  6. PH pun suka sos salad Kewpie tu. Boleh makan salad bermangkuk-mangkuk :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan PH. Setakat ni SB pon mmg suka dressing salad kewpie ni

      Padam
  7. Tak pernah lagi makan salad berasaskan sayur dan buah. Biasa saya buat salad buah-buahan yang manis2 tu.

    Latest, http://lynk.my/55oX

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ni baru btul2 salad buah ye MM. Mesti sedap, kan

      Padam
  8. terus teringin lak nengok salad nih... rasa lapo pulak

    BalasPadam
  9. Betul tu..salad baik untuk kesihatan...salah satu menu kegemaran bunda juga..

    Salam singgah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hi Bunda. SB pon lama jugak tak singgah kat blog

      Padam
  10. Awak dah kurus SB tak payahlah diet diet lagi....
    Kalau saya tu SB campur sosej ...barulah ada rasa rasa haiwan sikit hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takda dalam kamus SB tu, OKje. Hahaaa.. Sosej koktel yg kecik comel2 tu ngam campo dlm salad. Rasa ayam tu ada

      Padam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih