Pesta Limau

Salam sejahtera.  Geram tak geram nengok limau tu?  Pesta limau katanya. Entah apa mimpi pokok limau sejemput depan rumah ni datang hangin berbuah dengan banyak sekali.  Rezeki, beb!! Sapa berjiran ngan cik ahkak mohon datang segera borong satu pokok..bbhahahaa!!.. Lagi projek bela lemak  kumpul  buah limau berjaya di jalankan walaupun cik ahbang kena panjat guna tangga untuk petik..tinggi la weyyhh !!.. Tak tercapai dek tangan cik ahkak yang kontot ni.  Dah banyak sangat macam ni, nak buat lauk pon tak boleh.. masak lemak? Tumis belacan? Tumis bawang putih? Masak gulai..?..hhrmmm..  Sapa ada resepi jeruk limau, tolong kasi kat cik ahkak.  Sekian.

15 ulasan:

  1. Buat jus limau dengan asam boi. PH punya pokok limau berbuah sekali aje (last year) lepas tu no action. Bunga sekuntum pun takde. Hampeh.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Harapan agar lepas CNY ni berbuah lebat hendaknya,ya PH

      Padam
  2. Seronoknya, Sue Bee! Ini memang betul2 pesta limau nih!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mmg seronot tgh buah limau banyak tapi lepas tu kering idea dah nak buat apa dengan limau..hahaa

      Padam
  3. Limau kasturi ke... sedap ni..buat jus ke sambal belacan ke kan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Limau kasturi,kak. Sambal belacan tu sentiasa ada..haha

      Padam
  4. Letak dalam air suam buat air...atau ais limau.. huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagus jugak buat air suam limau,mana tau kan tetiba berat badan turun ke apa lepas minum ..hihii

      Padam
  5. Hi SB,jemur kering pun ok jugak.
    Buat limau taruk asam boi pun sedap jgk..
    Kalau berjiran mmg bw besen dah nk hehee

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu la pasal, PG jauh sangat kat seberang nuuu..

      Padam
  6. Banyak nya Sue...kalau akak dekat minta sikit .
    Akak ada juga pokok limau ni tapi berputiknya hanya sebiji...huhuu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Moga lepas ni pokok limau akak akan berbuah lebat jugak ya..

      Padam
  7. Hari tu beli limau nipis 3 biji sampai sekarang tak buat apa apa.....

    Buat sambal belacan sedap tu SB

    BalasPadam
    Balasan
    1. Simpan saja tu, biar jadi fosil..kehkehkehhh!!

      Padam
  8. buat teh ais limau pon sedap nih

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih