Sup Petola dan Ayam

Salam sejahtera.  Hari tu cik ahkak tulis pasal kek 2 dalam 1. Hari ni masak pulak lauk 2 dlm 1 jugak.  Hahaaa.. kering otak cik ahkak pikir nak masak apa.  Jadi nak buat masakan mudah,  cuba lah masak sayur petola dengan ayam.  Cik ahkak guna daging dada ayam,  tak bertulang dan senang bebudak makan. Yang cik ahkak punya pulak,  asingkan dalam mangkuk lain pastu masuk cili padi lenyek sebijik dua.  Mak aaiii... sedap jugak rasanya.  Sekian.

14 ulasan:

  1. SEDAPNYA AYAM BERSAMA PETOLA

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hi kak PI. Simple tu yg tersedap

      Padam
  2. sedap ...akak suka masakan gini.

    BalasPadam
  3. dana pun suke msk lauk gini kak... hehehhe
    senang keje... itulah lauk itulah syr

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jimat masa sesangat tu, dana. Akak suka yg simple masakan gitu

      Padam
  4. suka juga masak macam ni, mudah, sodap & berkhasiat <3

    BalasPadam
    Balasan
    1. Senang keja, tak payah masah lauk lain

      Padam
  5. Senangnya kerja, SB. Tak payah susah-susah fikir nak masak menu yang complicated. Saya tak makan sayur tapi kalau masak lauk pauk berasaskan sayur ni, biar kena pada anak tekak suami sayalah sebab dia aje yang kena perabihkan lauk!

    BalasPadam
  6. Nape tak buat sambal kicap? Sup sup makan dengan sambal kicap sedap jugak. Jarang beli petola kat rumah, jadinya jaranglah masak petola

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan,OKje..sambal kicap cili pedas kawkaw, mmg terangkat

      Padam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih