Kek Lumut

Salam sejahtera. Tajuk agak skema,  Kek Lumut.. yaa ampunn,  sedap, harum, moist, gebu.. semua yang elok ada pada kek lumut.  Cik ahkak buat sebijik dua,  saja rasa nak makan.  Beraya awal ko,  dik.. Hahaaa!!. Sila abaikan.
Gabungan hebat dari serikaya,  susu pekat manis,  horlicks, nestum kisar,   pes pandan bersama tepung kek,  telur dan esen vanila menghasilkan kek lumut enak berkrim disukai cik ahkak sorang.  Sekarang ni kan ada jugak versi kek lumut cheese.  Tapi cik ahkak belum berkesempatan untuk mencuba buat kek tu.  Apa lagi,  jum redah lautan resepi kek lumut yang berlambak di internet sekarang ni. Sekian

8 ulasan:

  1. Memang ada rupa lumut. Tak pernah rasa lagi kek ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sedap kek lumut, PH. Boleh try

      Padam
  2. Salah satu kek kesukaan ni .. sedap!

    BalasPadam
  3. dh lama tingin mkn kek lumut ni, tak penah jumpa pun org jual ke buat kt sini huhuhu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalo kt Sarawak ni, bertimbun bakers yg buat kek lumut versi ori, Dana. Tinggal nak pilih yg mana satu saja lagi

      Padam
  4. alahai sedapnya kek lumut ni. ;D terliur betul rasa

    BalasPadam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih