Keropok Ikan Lundu

pasar Satok



Ada terasa lapar tak?..Silakan menjamu mata..Nih keropok ikan buatan tempatan iaitu dari Lundu Sarawak.  Betul-betul sedap bila digandingkan dengan acar.  Makan sampai tak ingat dunia dah.  Keropok ikan ni dibuat dari isi ikan parang.  Kalau kat kawasan Kuching ni, pegi saja kat Kubah Ria (asalnya Pasar Satok-sekarang dah pindah tempat). Paling untung la kalau dapat beli Keropok Sotong Lundu..tapi jarang jumpa sebab selalunya akan HABISSS..memendam rasa je lah kalo tak dapat.

2 ulasan:

  1. Sue Bee resipi acar timun plizz ...😋

    BalasPadam
    Balasan
    1. Acar timun dlm foto tu kita beli kay supetmarket. Nak buat tak akak tak reti..hihii

      Padam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih