Sayur serba boleh..

Salam sejahtera. Penyakit blogger suam suam kuku yang biasa terjadi ialah tenggelam lebih banyak dari timbul. Sila gelak ramai ramai mana yang sama penyakit macam  menyerang cik ahkak.  Ni nak share sayur yang boleh buat ulam dan masak tumis bawang putih.  Bagi cik ahkak,  dua dua pon sedap. Sayur apa eh?.  Cer gi tengok belek sayur dalam pinggan murah cik ahkak. Agak agak sayur apa ekk?.  Lagi satu,  daun dan akar sayur ni boleh buat jus!!!..  Sedap dan pahitnya ya ampunn, ..hahaaa!!.  Nampak tak pembayang nya kat situ?.  Itulah keistimewaan PEGAGA.  Sekian.

12 ulasan:

  1. pegaga mana pahit kak... dana selalu buat ulam ngn kerabu...
    tp tak tau lah klu di msk dia jd pahit...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dana dah kalis pahit gamaknya ya.. Hahaa.. Btw, so sorri SB lambat balas

      Padam
  2. Oh pegaga...akak suka buat jus...tiada lah pahit sangat ...sejuk kan lgi best.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jus pegaga menyihatkan,.penah minum selama sebulan berturut..

      Padam
  3. Oh, pegaga pun boleh tumis dengan bawang putih buat stir fry, ya? PH ingatkan just makan sebagai ulam aje.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya PH.. Perasa kalau guna Maggi cukup rasa lagi ngam

      Padam
  4. tenggelam berbulan2..muncul sehari dua tenggelam balik.. hahaha... Sue,kamek baru tau daun pegaga boleh tumis.. ohhh kamek mau cuba jgk nnti...hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hola Atie. Coba jak masak, nyaman bha itu

      Padam
  5. Biasa buat ulam aje.
    Boleh cuba try masak tumis pulak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hola WP. Try buat satu, sedap tau

      Padam
  6. La pegaga ke? Ingat sayur midin ke hape. Sebab tengok mcm batang je tak nampak daun. Sayur ni pun lama tak beli...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hihii.. Midin daun agak halus. Kan kejap belek lagi macam kangkung pun ada. Btw, pegaga tumis gitu je mmg sedap

      Padam

tinggalkan komen anda kat sini..terima kasih